nuffnang ads

25 November 2012

< Hepi Anniversary >

25.11.2011 - 25.11.2012... Alhamdulillah genap setahun perkahwinan kami... perkahwinan jarak jauh (PJJ)... sekejap je rasa masa berlalu... rasa macam baru semalam je akad nikahnya...


Sepanjang setahun perkahwinan kami walaupun weekend wife husband je tapi nikmat sebagai suami isteri tu tetap ada... setahun usia perkahwinan kami maka setahun juga lah kami berulang alik... hujung minggu je berjumpa... sob... sob... sob....

Kadang-kadang best bila PJJ ni dan kadang tak best pun ada... yang bestnya rindu hari-hari.. bila col sembang lama... kalau tak bz sms masa cam zaman bercinta cintun je... hehehe... tapi yang tak bestnya... sebagai isteri yang jauh dari suami macam saya ni, saya kena berdikari sendiri... tak boleh nak manja-manja... sebab bila jadi apa-apa terutama bila di rumah kena buat sendiri... macam kat rumah sewa, bila hujan akan blackout... masa 1st time kena menangis gak lah... siap gaduh-gaduh lagi... 2nd time kena tak boleh nak control lagi... bila 3rd time kena memang kena handle sendiri... sob... sob... sob...

Bila dah banyak kali kena memang wajib kena repair sendiri... sekarang dah tak kisah blackout... teman sejati time tidur lilin n lampu suluh... senang kalau jadi apa-apa... bila rosak barang-barang dalam rumah comfirm kena sendiri... molek gak cam tu... tak perlu bergantung sangat dengan en.suami...

Sepanjang setahun menjadi suami isteri, kami belum di beri kan rezeki anak lagi... bukan kami merancang tapi Tuhan belum hendak bagi rezeki itu lagi buat kami suami isteri... mana ada pasangan suami isteri yang tak nak anak dari darah daging sendiri... saya sendiri sukakan anak-anak... ingat tak sedih ke kawan-kawan yang kemudian kahwin dah mengandung dah dapat baby... dapat berita kawan-kawan lain dah mengandung lagi...sedih sangat-sangat tau... tapi belum ada rezeki untuk kami... ada yang cakap en.suami saya " tak pandai " lah... sedih bila dengar macam tu tapi senyum je lah yang mampu setakat ni... tapi dalam hati tuhan je yang tahu perasaannya... ( dalam hati menangis siapa tahukan )... ingat tak terasa ke orang duk tanya " bila nak ada anak "... " bila nak mengandung "... " tak mengandung lagi ke?"... kalau lah saya tahu perancangan yang tuhan dah tetapkan untuk saya dan en.suami saya akan jawab soalan-soalan tu semua...

Betullah kan orang cakap... bila kita dah berumur tapi tak kahwin-kahwin lagi... orang duk sibuk tanya bila nak kahwin... bila lagi nak kahwin... ( saya dah alaminya beberapa tahun yang lepas )... sekarang bila dah kahwin orang akan tanya pulak bila nak ada anak... Ya Allah Ya Tuhanku... saya tak tahu bila rezeki Tuhan nak bagi kat kami suami isteri... saya tak ada jawapan bagi soalan-soalan tu... saya hanya mampu berdoa dan berusaha je sekarang semoga Tuhan murahkan rezeki kami untuk menimang cahaya mata... amin... amin... amin...

Saya teringat kata-kata seorang ustaz di opis... " Nik, kita kena sabar je sekarang... jangan tension-tension bab ni... tengok macam saya, dah 2 kali kahwin... yang dulu 7 tahun... tak de rezeki dapat anak... yang sekarang dah nak masuk 3 tahun tapi tetap takde rezeki gak lagi... " sob... sob... sob... sekarang kena kuatkan semangat kena sabar dan berdoa... abaikan apa yang orang nak cakap... orang bercakap memang senang tapi yang hadapinya je yang tahu macamana perasaannya... yang penting kami bahagia bersama sebagai suami isteri...

Doa saya sempena ulang tahun pertama perkahwinan kami ini semoga ada rezeki kami suatu hari nanti untuk menimang cahaya mata dari darah daging kami sendiri... semoga kasih sayang kami bertambah, mekar n kekal hingga ke syurga... semoga en.suami di beri kesihatan yang sejahtera... rumahtangga kami bahagia hingga ke syurga... amin... amin... amin...

Doa Untuk Suami Tercinta :-

Ya Allah Ya Tuhanku... Aku Hanya Ingin Menjadi Isteri Yang Di Rahmati... Isteri Yang Di Kasihi... Isteri Yang Solehah... Isteri Yang Sentiasa Di hati Suamiku... Amin... Amin... Amin... Ya Rabbal 'Aalamiiiiin...


No comments: